søndag 18. november 2012

Sjamanens Orakel - Jegerstammen






Jegere – Strategi og styrke

  Som kjennetegnes av:

Vannhulen:

Grenser
Skillelinjer
Reiser
Fruktbarhet
Følelser

Sjamankort:

 
     

Drømmenes Jeger

  - Jeg er Drømmenes Jeger. Jeg går på jakt etter drømmer som vil gjøre meg i stand til å forvandle meg selv og andre. Jeg beveger meg mellom nattens skygger og dagens sollys, mellom det som er og det som kanskje kommer, mellom håp og fortvilelse, mellom kjærlighet og hat, på jakt etter drømmen som gjør meg menneskelig. Selv om jeg åpner dører for deg som drømmer sammen med meg, er jeg også din skytsengel og beskytter deg når du prøver å overskride deg selv og virkeliggjøre dine håp.




Overflodens Jeger

 - Jeg er Overflodens Jeger. Hvor jeg enn går, skaffer jeg til veie det rikeste lager av gode ting, de ypperste gaver som fremmer stabilitet, styrke, vekst og velbehag i deg. Når jeg finner disse tingene, tar jeg dem med hjem for å velsigne deg med dem, du som har bedt meg finne dem. Min tilstedeværelse på reisen representerer oppfyllelsen av et mål, en overflod av fruktbarhet og rikdommer – i hjerte, sinn og sjel.


    
   

Gavenes Jeger

  - Jeg er Gavenes Jeger. Jeg finner frem til de mest verdifulle og livsviktige tingene du trenger for å leve livet fullt ut. Jeg går gjennom tankene dine, gjennom erfaringene dine og gjennom de dypeste følelsene dine for å oppdage de sanne gavene i livet ditt, de som kan hjelpe deg med å finne riktig retning. Uansett hvile gaver du ser etter, vil jeg lete etter dem for deg. Og jeg vil lære deg å verdsette de gavene du allerede har. Følg meg der jeg viser vei, for jeg kan hjelpe deg med å blomstre på alle vis.



 
Stienes Jeger

 - Jeg er Stienes Jeger. Jeg følger stien gjennom livets floker og letter etter stier for dem som påkaller meg. Jeg leder deg inn på den beste stien jeg kan finne, unngår farer og feilsteg, finner den raskeste ruten, eller den lengste, den som måtte være gunstigst for deg. Jeg hjelper degi usikre tider og når du føler deg fortapt eller forlatt. Uansett omstendigheter ved reisen, med meg ved din side får du hjelp til å finne den beste stien fremover.



     

Dødens Jeger

 - Jeg er Dødens Jeger. Jeg søker den forandringen som kommer sammen med nye retninger og nye muligheter. Jeg er ikke en som knuser eller ødelegger, men en som bygger og gjenoppretter. Jeg vil hjelpe deg med å klatre forbi hverdagens stillstand og inn til det stedet der alle muligheter venter på deg. Jeg betyr bare døden for kjedsommelighet og rutine, og når du velger meg og gå sammen med, kan jeg vise deg inspirerende måter å forandre det gamle livet ditt på til fordel for et nytt.


 
 

Visjonens Jeger

 - Jeg er Visjonens Jeger. Hvor jeg enn går, hvor pilen min enn faller, viser jeg vei mot en fullstendig forståelse av verden og andres plassering i den. Synet mitt er klart og vidtrekkende, og jeg forstår sannheten og forsoner andre med den, selv når den er vanskelig å godta. Jeg søker de mest grunnleggende verdiene i livet og den dypeste visshet om åndelig sannhet. Med meg ved din side vil du se klarere og forstå hvilke spørsmål du trenger å stille.




Konfliktens Jeger


- Jeg er Konfliktens Jeger. Selv om jeg kanskje virker aggresiv og uregjerlig, nøler jeg med å trekke sverdet bortsett fra for å forsvare meg. Jeg søker snarere fredsommelige veier for å hjelpe deg med å løse motstand i livet ditt, og selv om jeg kanskje bruker kraftige konfliktenergier som ansporing, søker jeg ikke å vinne over andre ved hjelp av vold eller aggresjon. Jeg er der for å finne kildene til dine indre konflikter, og for å finne måter å helbrede deg på og gjenopprette helheten.



  

Styrkens Jeger
  
 - Jeg er Styrkens Jeger. Jeg søker former og mønstre av energi for å finne navn og beskaffenhet på den styrken du trenger. Hvor du enn befinner deg på livets reise, trenger du styrke for å klare deg. Sjelestyrke og hjertestyrke, beinstyrke og følelsesmessig styrke er alle en den av det mønstret du vandrer på. Ved din side viser jeg deg alt du trenger, og sørger for at du ikke overanstrenger din medfødte kraft.

 

Mysterienes Jeger

  - Jeg er Mysterienes Jeger. Jeg søker dybdene bortenfor tilværelsens dybder for å finne opplysning. Jeg er en sann søker som streber etter sannheten for å bringe den til deg som leter etter den. Jeg lærer bort den magien som finnes i ditt innerste vesen. Jeg er din følgesvenn når du har behov for dyp forståelse og trenger å fornemme at du er tilknyttet alle aspekter av livet. Sammen med meg oppdager du harmoni og kjenner følelsen av å høre til. 



  
Ærens Jeger


 - Jeg er Ærens Jeger. Jeg leter etter rettskafne måter å leve og bevege meg på, både i denne verden og i Ånderiket. Jeg har med meg den ærligheten som æren krever, og jeg lærer deg måter som du på hederlig vis kan bruke til å utveksle energier og drømmer med universet. Hver gang du blir fristet til å handle på en uverdig måte, er jeg der for å minne deg på den skaden dette kan frembringe, og problemene som kan komme i kjølvannet.



Kilde:
Sjamanens Orakel, bok og 52 kort av John Matthews og Wil Kinghan
Utgitt på Cappelen Damm  AS, 2010.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.