søndag 18. november 2012

Sjamanens Orakel - Forfedrestammen




 Forfedre – Innehavere av opprinnelig visdom

 Som kjennetegnes av:

 Jordhulen:

 Prøvelser
Utfordringer
Manifestasjon av makt
Innvielse
Befrielse


Sjamankort:



      

Veiledningens Forfader


 - Jeg er Veiledningens Forfader. Jeg husker deg, og derfor passer jeg på deg. Jeg leder dine skritt på rett vei når du gir deg ut på livets reise, og gir deg råd når du tar viktige beslutninger om retningen du tar. Da jeg er en del av din familie – uansett hvor langt tilbake – kjenner jeg godt til de dypeste plassene i hjertet og sjelen din, og står klar til å hjelpe deg med å oppdage den veien du trenger å følge.



  

Håpets Forfader


 - Jeg er Håpets Forfader. Jeg bringer lys til de mørkeste steder, og tilbyr styrke og støtte i tider med den største nød. Den som vandrer med meg ved sin side, kan nyte godt av de dype kildene til uendelig fortrøstning som flommer over av forståelsens og godkjenningens visdom, og tilbyr en kur mot alle sorger. Se fremover, og du vil se seieren du søker. Se deg ikke tilbake, for der ligger bare livets tapte øyeblikk.




Minnenes Forfader

 - Jeg er Minnenes Forfader. Jeg husker alt som noen gang har skjedd. Med meg ved din side kan du kaste lys over uvitenhet og gjenopprette elementer i livet ditt som kanskje har gått i stykker. Jeg kan hjelpe deg med å lære sannheter som gjør deg i stand til å få kontakt med ditt ekte jeg igjen i nødens stund, å huske veien som alltid fører deg dit du trenger å gå, og å huske navnene på og ansiktene til dem du elsker, når omstendighetene vil at du skal glemme dem.



   

Ferdighetenes Forfader


- Jeg er Ferdighetenes Forfader. Jeg lærer deg hvordan du finner balanse og visdom, og hvordan du kanaliserer dette inn i den oppgaven du påtar deg. Jeg kan gjøre deg i stand til å avdekke ferdighetene som ligger latent i deg og vil fylle deg med positiv energi. Jeg står for selve livskunsten og kan lære deg  hvordan du best får tilgang til den aller viktigste ferdigheten av alle – å bli en livskunstner. En kunstnerisk og mangfoldig sjel kan alltid finne en løsning, uansett hvor bred eller dyp kløften foran han er.



   

Innsiktens Forfader


 - Jeg er Innsiktens Forfader. Jeg er legemliggjøringen av all kunnskap, og viser deg veien mot en grundig forståelse av alt rundt deg. Du tror kanskje at du kjenner et menneske eller en situasjon uten å ha en sann kjennskap til karakter eller kjennetegn. Mitt klare syn tilbyr deg et opplysende perspektiv i alle retninger. Jeg gjør deg i stand til å se forbi overfladiske trekk, trenge inn under dem og nå sann visdom.



  
Illusjonens Forfader


 - Jeg er Illusjonens Forfader. Jeg kan vise deg den sanne natur til tingene rundt deg, som kan virke vakre, men som har en skjult mørkere side. Livet har mange aspekter som virker annerledes enn de er. Min dype innsikt kan avdekke virkeligheten bak overflaten. Jeg vil gå ved din side og sørge for at du ikke blir ledet på villspor av utseendet før du når ditt sanne mål eller ditt sanne hvilested.



 

 Beskyttelsens Forfader


 - Jeg er Beskyttelsens Forfader. Jeg vokter sjelen til den som påkaller min makt, og holder vedkommende tro mot sin medfødte livssans. Jeg gir styrke og energi til dem som påkaller meg, og viser dem vei til en trygg havn under reisen. Jeg står som en urforfader og følgesvenn på den tøffeste veien du ferdes på. Jeg vil bli værende ved din side og beskytte deg mot angrep fra fiender eller dem som snakker bak ryggen på deg.




   

Grensenes Forfader


 - Jeg er Grensenes Forfader. Jeg hjelper deg med å kjenne igjen steder du ikke må våge deg til, så vel som dem der du kan trekke på hele din styrke – plassene du må beskytte. Jeg kan gi deg den energien du trenger for å bryte løs fra innskrenkninger og løpe ved siden av meg på forandringens vinder.  Når du står på steder der veien strekker seg inn i et nytt landskap, og du trenger styrke for å gå fremover, se etter meg, så skal jeg bære deg fremover så lenge du trenger det.



 

Eksilets Forfader


- Jeg er Eksilets Forfader. Jeg har vært vitne til mange slags adskillelser, og har sett lidelsen hos dom som drives vekk fra sitt hjem eller land. Men det finnes et dypere eksil  et eksil fra en selv – og jeg står klar for å hjelpe  fortapte mennesker med å finne veien tilbake til sitt hjemsted. Hent styrke fra meg når du trenger gjenforening eller støtte i ensomme stunder.




 Stammenes Forfader


-  Jeg er Stammenes Forfader. Jeg kommer til deg i nødens stund for å tilby deg stammens kollektive støtte. Jeg kan komme som en venn, eller som et familiemedlem eller en fremmed som strekker ut en hjelpende hånd.  Uansett hvilket mål du har, eller hvilket stadium du har nådd på reisen din, så er jeg der for å gi deg styrke fra mange for å støtte deg. Se etter meg i tider med store problemer, og erkjenn mitt nærvær uansett hvilken form det antar.



Kilde:
Sjamanens Orakel, bok og 52 kort av John Matthews og Wil Kinghan
Utgitt på Cappelen Damm  AS, 2010.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.