søndag 18. november 2012

Sjamanens Orakel - Sjamanstammen

   



Sjamaner – Budbringere av det som skal skje

  Som kjennetegnes av:

 Vindhulen:

  Begynnelser

Overskridelser

Overflod

Overganger

Forandring



 Sjamankort:



 

Tradisjonens Sjaman


 - Jeg er Tradisjonens Sjaman. Jeg graver meg inn i landskapets dypeste hemmeligheter, for å avdekke sannheten og bringer den opp til overflaten, skarpt belyst av bevisstheten hos alle som elsker livet. Uansett hva du søker, kan jeg finne en tradisjon som passer til drømmene og håpene dine. Jeg står foran deg og holder på den indre verdens energier, og jeg lar disse kreftene påvirke alt du går løs på.



 

Fødselens Sjaman


 - Jeg er Fødselens Sjaman. Jeg leder sjeler inn i eksistens. Jeg er til stede fra unnfangelsens øyeblikk, til det øyeblikk da den nyfødte ankommer verden. Jeg hjelper til med fødselen av mange ting, også ideer, oppfatninger, visdom og forandring. Jeg vokter over og viser vei til alle som søker denne veien med nye begynnelser. Stol på meg når du grunner over fremtiden, for jeg er jordmor for manges drømmer. 





  
 Sorgens Sjaman


 - Jeg er Sorgens Sjaman. Jeg snakker til deg fra et sted fullt av fred, håp og forvandling. Jeg reiser inn i smertens kjerne og finner måter å sette deg i en tilstand av balanse på, der sorg ikke lenger har herredømme over livet ditt. Jeg går foran deg på den veien du måtte velge å ta, og beskytter deg mot ulykksalighetens åk. Jeg viser deg hvordan livet vender om og om igjen, fra den ene siden til den andre, slik at selv sorgen kjenner sitt motsatte ansikt, som er glede.






Renselsens Sjaman

- Jeg er Renselsens Sjaman. Jeg har med renselse og balsam til en plaget sjel og et plaget hjerte. Jeg reiser gjennom livets labyrint for å oppdage de elementer som av en eller annen grunn setter skjønnhetspletter på sjelefreden din. Jeg vil hjelpe deg med å fjerne disse, slik at du kan ferdes fredfylt og produktivt på veien foran deg. Når du plages av anger eller sorg, kan jeg hjelpe deg med å forsone deg med disse følelser og frigjøre deg fra dem.





Fremsynets Sjaman

- Jeg er Fremsynets Sjaman. Jeg går veien før deg og rapporterer tilbake om hva som ligger foran deg. Jeg kan lære deg å se bortenfor øyeblikket, å leve på en slik måte at uansett hvilke oppgaver du går løs på, er du alltid rede til å korrigere tilsvarende.  Jeg forbereder veien foran deg, og sørger for at uansett hvor reisen fører, vil du gå inn i hvert nye øyeblikk med klar hensikt og sann sansevarhet.




  

Refleksjonens Sjaman


 - Jeg er Refleksjonens Sjaman. Jeg tilbyr deg som roper på meg, en anledning til å se bortenfor speilbildet, og erkjenne sannheter i deg selv som du kanskje aldri har lagt merke til. Jeg utfordrer de som tror at det kun finnes en eneste vei å følge. I speilets mysterium viser jeg hver enkelt hans eller hennes sanne jeg.





 
  Stjernenes Sjaman


- Jeg er Stjernenes Sjaman. Jeg tar himmelen ned til jorden. Jeg suger i meg himmelens skjønnhet, svelger dens eliksir, og gir den tilbake som en forvandlende energi for alt. Jeg synger himmelens sang, og jeg viser hvordan stjernebesatt visdom kan forvandle deg og gi deg ny energi når du har gått på veien en lang stund og er sliten. Jeg har med en velsignelse til deg, og gjenoppretter din styrke når det trengs mest.




  

Sangens Sjaman


 - Jeg er Sangens Sjaman. Jeg synger fra tilværelsens tomme plasser, og lyden jeg frembringer, når frem til skapelsens grenser. Når jeg synger, bringer jeg helbredelse, energi, fred, styrke, glede – alle disse oversanselige aspekter ved tilværelsen finnes i sangene mine. Enten jeg synger for deg eller andre, er sangen min velgjørende, og den åpner veier som ellers kunne vært stengt. 





Tapets Sjaman


- Jeg er Tapets Sjaman. Jeg kan tolke tapte ideer, tradisjoner, oppfatninger og meninger – verdier som du en gang skatte, men nå har glemt. Jeg hjelper deg med å forstå hva det betyr å miste noe, og lærer deg paradokset at tap betyr vinning. Jeg hjelper de fortapte med å finne seg selv, og de som har gått seg bort, hjelper jeg med å vinne igjen veien. Uansett hva du føler mangler i livet, kan jeg hjelpe deg med å erstatte dette tapet med nytt håp.




   

Motets Sjaman


-         Jeg er Motets Sjaman. Når og hvor du enn trenger meg, vil jeg være der og hjelpe deg med å oppdage dine indre ressurser – ressurser du kanskje ikke visste at du hadde. Jeg er der og støtter deg i nødens stund, når utfordringer blir overveldende, når det kreves styrke for å gjøre et ørlite fremskritt. Jeg reiser inn i frykten, og i dens kjerne finner jeg mot til å overvelde den. Dette motet gir jeg videre til deg. Jeg vil veilede og beskytte deg når du er i fare.




Kilde:
Sjamanens Orakel, bok og 52 kort av John Matthews og Wil Kinghan
Utgitt på Cappelen Damm  AS, 2010.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.