søndag 18. november 2012

Sjamanens Orakel - Danserstammen





Dansere – Energi og uttrykk

Som kjennetegnes av:

Ildstedshulen:

 Hjem
Beskyttelse
Gaver
Glede
Forvandling

Sjamankort:



 
Begynnelsenes Danser


 - Jeg er Begynnelsenes Danser. Jeg danser i de nye retningers ånd, og føler meg kallet til å ta imot omfavnelsen fra de guddommelige vesener som sender sine velsignelser til alle nye foretak. Dans med meg for å bli oppløftet, ristet ut av gamle rutiner, og løftet opp hinsides det som er menneskelig. Guddommelig ild fyller luften rundt meg. Beveg deg fremover sammen med meg, og se på verden med fornyet forståelse. Jeg fanger ilden fra lengselens flamme og innleder fullbyrdelsen av drømmer.



 

Gledens Danser


 - Jeg er Gledens Danser. Jeg danser av ren fryd over å være i live, på grunn av visdommen og fornemmelsen av oppfyllelse som finnes overalt omkring meg. Gjennom lemmenes flytende bevegelser kan jeg hjelpe deg med å oppdage de veiene du må ta, idet jeg overmodig begynner å svirre rundt til jeg er rede til å falle ned. Armene mine strekker seg ut, og fingrene peker i den retning du må ta. Det kan ikke finnes noen stillstand i livet. Jeg må alltid bevege meg mot min evige søken etter glede – så bli med meg på veien.



 
   

Vennskapets Danser


 - Jeg er Vennskapets Danser. Jeg strekker ut armene for å omfavne alt jeg ser som betrakter meg med velvilje. Jeg danser i henrykkelsens øyeblikk og styrker intensjonene og ønskene til dem som tar imot meg. Jeg holder et speil opp for alle ting, og kan vise vei til et avbalansert liv. Hvis du mangler venner, kan jeg hjelpe deg med å finne dem. Når du har danset med meg er du ikke lenger alene, men har andre ved din side, uansett hvilke prøvelser eller hvilken motstand du møter.



  

Livets Danser

 
- Jeg er Livets Danser. Jeg hyller alt som er, alt som har vært og alt som vil komme. Jeg danser meg gjennom alle menneskeriker og ånderiker, og følger den lysende livstråden som knytter sammen alt som lever. Jeg lærer bort kjærlighet, jeg lærer bort styrke, og jeg formidler en tro på at alt levende er hellig. Jeg har med meg den kraften som bryter ned alle barrierer, som overlever trass i ugunstige forhold som stråler frem i selv de mørkeste øyeblikk.




Forsoningens Danser

- Jeg er Forsoningens Danser. Jeg danser mellom de som har vokst fra hverandre, mellom stamme og stamme, menneske og menneske, nasjon og nasjon. Jeg finner de som er utstøtte, og gjenoppretter den tapte balansen. Til alle som er knust under vekten av oppløsning og adskillelse, tilbyr jeg hjelp til å gjenopprette de brutte båndenes fasong og form. Jeg har også med meg midler som leger gamle sår og sorger, og gjennom denne prosessen kan vi bli sterkere.


 

Fryktens Danser

- Jeg er Fryktens Danser. Jeg lærer deg når tiden er riktig for å bevege deg fremover, og når du skal trekke deg tilbake, hvordan du skal vurdere farer du kanskje står ovenfor, og når du skal ta sjanser. Å mestre meg betyr å bli sterkere, men jeg kan undergrave alt du gjør hvis jeg får lov ti det. Når jeg er sammen med deg, er du kanskje redd for å røre deg, men jeg beskytter deg også  mot de farer som kan føre deg til steder med større skrekk.




  

Løftenes Danser


 - Jeg er Løftenes Danser. Jeg strekker ut hendene for å fange bølgene av henrykkelse og makt som skyller over meg, og gir dem til den som søker min hjelp. Jeg vil fylle deg med morgenlyset, live deg opp med frydefull forhåpning om seier og om det som vil komme. Dansen min rommer ildens kvikke bevegelser, vannets friske plasking, jordens langsomme bevegelser og luftens raske vind. Jeg viser vei til drømmenes og ønskenes oppfyllelse.




 Inspirasjonens Danser

 - Jeg er Inspirasjonens Danser. Fra meg kommer det magiske lyn av innsikt, en iboende forståelse av kunnskap som forvandler alt du går løs på. Jeg danser i deg i dine viktigste øyeblikk, og når andre ser meg, kan jeg inspirere dem til den største suksess. Når du reiser sammen med meg, ser du alt mer fokusert, med større klarhet og overbevisning.  Jeg fører deg til de største miraklers porter.



  

Frustrasjonens Danser


- Jeg er Frustrasjonens Danser. Jeg fryder meg over å legge hindringer i veien for deg, men jeg kan også vise deg at det finnes andre veier å gå. Hva gjør du når jeg dukker opp? Enten skyver du meg bort for å komme løs, eller du går sammen med meg inntil styrken i mitt grep gradvis blir mindre. Selv om jeg kanskje virker som en negativ kraft på reisen din, lærer jeg deg å se etter bedre måter å komme deg fremover på, og viser deg hvordan du best styrker din besluttsomhet.



 

Løgnenes Danser


 - Jeg er Løgnenes Danser. Jeg lever for å distrahere, ødelegge og bryte ned all sannhet til mørke og fortvilelse. Jeg danser i hjertet ditt og i tankene dine, og jeg fører deg bort fra den veien det er meningen at du skal følge, til et sted med en destruktiv virkelighet. Jeg knuser både hjerte og sinn, og jeg er den tøffeste motstanderen du vil møte. Du gjør rett i å frykte meg, men i likhet med alle løgnere, trekker jeg meg tilbake i lys av sannheten.



Kilde:
Sjamanens Orakel, bok og 52 kort av John Matthews og Wil Kinghan
Utgitt på Cappelen Damm  AS, 2010.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.