søndag 18. november 2012

Sjamanens Orakel - Åndestammen



   Ånder – Forvandlende krefter i hverdagen

 Som kjennetegnes av:

Ishulen:

Inspirasjon
Ånd
Renselse
Drøm
Oppløsning

Sjamankort:




 Ånden for Familie

- Jeg er Ånden for familie. Jeg holder kjernen i familien i mine hender, skjermer den og beskytter den mot all vondt, og bidrar til å knytte sammen elementene den består av. . På hver side ser jeg slektninger, både mennesker og dyr, som sammen danner en del av en større helhet. Jeg strekker meg ut mot dine åndelige slektninger, både forfedre og veiledere, gir støtte i urolige tider og løsninger i konfliktfylte tider.

 


Ånden for Sannhet

- Jeg er Ånden for sannhet, grunnlaget som alle ting er bygd på. Jeg åpner veien til forståelse, til å godta tingene slik de er. Jeg skreller av selvbedragets slør og går ærens rette vei. Jeg vender meg ikke bort fra sannheten, uansett hvor besk den virker; og skrittene mine drives alltid av hensikt og en beslutning om å trenge inn til kjernen i alle ting.




Ånden for Kjærlighet

- Jeg er Ånden for kjærlighet. Jeg omgir deg hvert eneste øyeblikk av livet ditt og berører ethvert aspekt ved ditt vesen. Jeg kan veilede deg, forvandle deg, snu livet ditt opp ned.  Jeg gjennomtrenger alt omkring deg, og jeg gjør deg i stand til å forholde deg mer positivt til det livet du lever, til dem du deler det med, og til de større maktene som du har et vekselspill med. Jeg er abstrakt og personlig, fjern og direkte. Min makt er overalt og overskrider alt den berører.




Ånden for Healing

- Jeg er Ånden for healing. Jeg representerer måter å lindre alle de faktorene som forårsaker sykdom i både kropp og sinn. Hvis du lider, så hold deg til meg – med min hjelp kan du vokse deg sterk igjen og kaste av deg det mørket som har overskygget livet ditt. Jeg skal holde din sårede sjel varsomt i hendene mine og puste på den med helbredelsens ånde. Sjelen vil vende restituert tilbake til kroppen, igjen full av styrke og besluttsomhet.




Ånden for Visdom

- Jeg er Ånden for visdom. Jeg setter deg i kontakt med de dypere nivåene av kunnskap og omdanner dem til forståelsens gull. Med visdom kan du bare vokse deg klarere, og veien din blir tydeligere for hvert åndedrag. Se etter min stjerne på himmelen og trekk styrke av mitt selskap når du vandrer de mange innviklede livets veier.




Ånden for Bemyndigelse

- Jeg er Ånden for bemyndigelse. Jeg holder deg i håndflaten min og fyller deg med besluttsomhet og drivkraft som gjør at du lykkes i enhver oppgave du går løs på, og overvinner eventuelle hindringer i din vei. Jeg gir deg den livgivende følelsen av rotfestet selvtillit, som vil forvandle og styrke deg i ethvert aspekt av livet.




Ånden for Innvielse

- Jeg er Ånden for innvielse. Med meg ved din side vil du begynne å forstå mysteriene og undrene som omgir oss alle i ethvert øyeblikk av livet vårt. Jeg kan innvie deg i mange nye opplevelser,  men fremfor alt kan jeg vise deg hvordan du finner sannhet og visdom, som vil hjelpe deg med å overvinne de fleste problemene som kanskje plager deg. Det finnes et punkt hinsides som alle som leter etter opplysningsveien må dra til, og dette kan jeg vise deg når du er rede.


  
  
Ånden for Ødeleggelse

Jeg er Ånden for ødeleggelse. Jeg virker kanskje skremmende, men mine krefter – om enn ikke alltid velkomne -  er en kilde til det gode. Jeg har kapasitet til å tilintetgjøre alle negative følelser som tynger deg. Hvis følelsesmessige hindringer stenger veien gjennom livet for deg, kan jeg ødelegge dem. Å påkalle min styrke vil si å utfordre din egen, for jeg vil tvinge deg til å se de mørkeste dyp av ditt sinn i øynene. Hvis du har et ærlig hjerte, kan dett bli en kraftfull veiledning.




Ånden for Utfordring

- Jeg er Ånden for utfordring. Jeg utfordrer deg til å se på livet ditt og endre det. Jeg utfordrer deg til å bane deg vei videre trass i motstand. Jeg utfordrer deg til nok en gang å se på oppgavene som virker uoverkommelige, og å godta risikoen du tar ved å prøve å fullføre dem. Jeg krever den høyeste grad av utholdenhet og besluttsomhet som du kan mønstre. Med meg ved din side kan du takle utfordringer som kanskje ellers avskrekker deg. Sammen kan vi se den tøffeste prøve i øynene og komme seirende ut av den.




Ånden for Omsorg

- Jeg er Ånden for omsorg. Jeg tilbyr beskyttelse og et trygt, hjemlig sted der du kan søke tilflukt og få tilgang til ny energi i krisetider. Hos meg vil du finne støtte og oppmuntring som gjenoppretter velværet og gjør deg i stand til å gå videre på livets vei. Støtten Jeg tilbyr vil styrke deg, og hjelpe deg til å møte det som måtte ligge foran deg, med ny livskraft.


Kilde:
Sjamanens Orakel, bok og 52 kort av John Matthews og Wil Kinghan
Utgitt på Cappelen Damm  AS, 2010.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.